My Little Iman Store

Sunday 12 February 2017

Best Babyzen YoYo Plus

Hi Mommies and Papas

Hari ni saya nak share sikit pasal antara kehebatan stroller yang saya bawak pergi travel ni. As we know, saya ke UK selama 12 hari bawak anak anak umur antara 1 tahun hinggan 4 tahun. Masa saya pergi tu Iman nak masuk 4 tahun, Ilham 11 Bulan. Kami jalan jalan sendiri je, tak de tour guide, tak ade package dan semua buat sendiri la senang cerita.

Sepanjang percutian kami, our best buddy is our Babyzen YoYo. Stroller ini banyak berjasa melancarkan perjalanan kami sekeluarga dan anak anak pon selesa. Babyzen YoYo ni sangat penting se penting Passport kitorang. Saya nak cerita bagus nya Babyzen YoYo ini ikut pengalaman yang kami lalui.

1. Semasa nak ke Uk. Kami naik dari KLIA ----> DOHA ----> LONDON. So ade transit at DOHA dalam sejam setengah la. Imagine flight pukul 2 pagi. Bayangkan kalau x de stroller... hehehe mase ni husband saya bawak satu bagpack yang dalam 7kg...saya bawak bag susu dan makanan anak yang berat lebih kurang sama. So bayangkan kalau x de stroller.. Pengsan.. So saya bawak satu YoYo. Husband bawak Satu yoyo.. tolak stroller sampai depan pintu masuk flight. Bila ground officer tengok.. YoYo??? terus kata ok boleh masuk. Kita pon lipat..tak payah masuk bag pon, simpan terus dalam cabin.

Mak Pon nak Posing dengan YoYo

2. Masa transit dekat DOHA. Kalau ikut waktu malaysia mase tu jam 8 pagi. Kalau ikut waktu DOHA.. sama tu saya tak ingat dah tapi ,mcm awal pagi la kat sana.. and anak anak masih tak larat nak jalan sendiri. Sekali lagi YoYo menyelamatkan kami, dengan bantuan YoYo perjalanan kami lancar dan kurang penat. Siap nyaris terlepas flight ok sebab slow sangat, nasib ada YoYo. Kalau Sttoller masuk cargo memang habis la kitorang. Gambar kat DOHA airport takde sebab tak sempat

3. Sampai di Heathrow London. Kami nak sewa kereta, Nak ke tempat ambil kereta tu kene guna stuttle. Nasib stroller kami kecik so muat, tak payah dua trip. And yang paling penting, kereta kami sewa tu memang sesuai utk family kecik. Peugeot 208 ke 308 tak ingat. Tapi booth die ngam ngam masuk 2 bag besar, 1 yoyo  and 1 bagpack. Satu lagi yoyo letak kat depan car seat adik. Hmmm selamat duit.. kalau tak kene upgrade kereta sebab barang.. bukan sikut duit tau..boleh beli lagi satu yoyo.

Bila check balik. Ini je gamba bersama kereta yang ade. Adoi

4. Sepanjang berjalan kat sana, cuaca tak menentu, kejap panas kejap sejuk kejap hujan. Haaaaa bayangkan kalau x de stroller + Rain cover.. makanya kami dok dalam hotel aje le. Rain cover sangat kritikal ok. sebab kalau sejuk, angin dia anak anak tak tahan, so diorang akan menangis. Bila ade rain cover, pastu pulak rain cover tu transparent, ok la anak boleh duduk diam diam dalam tu. Ade yang tanye, boleh pulak anak ko duduk diam dalam stroller, mintak tips... hahaha tak de tips ok .. keturunan kot.. dua dua x de masalah duduk stroller cuma kami memang guna stroller sejak anak baby lagi. jalan jalan taj suka dukung. sama ada duduk stroller atau lepaskan jalan. ,mungkin itu salah satu faktor kot.

Terbang tinggi Malaysia Airlines

Stonehenge
Tunggu Abah Pulangkan Kereta

Sementara Tunggu Dobi

Hujan Sepanjang Hari Tapi Tak Lebat.. Sejuk

Sementara Tunggu Parade Disneyland.. Org sebelah kami dari Japan pon bawak YoYo tau

5. Menggunakan pengangkutan awam. Kami kat sana naik bas/subway/train. kalau bawak stroller yang tak compact maka nya suamiku akan menjadi mangsa keadaan. Sebab dia la kene turun naik tangga manage stroller.. saya memang tak la.. ahahaha.. pastu setiap kali naik bas hop on hop off tu.. tak payah fold yoyo sebab kecik dan tak makan ruang. Orang sekeliling pon rajin nak tolong sebab kecik strollernye.
EuroStar dari London ke Paris

Dalam Hop On Hop Off Bus

6. Waktu tidur anak. Hmm ni pon penting, sebab perubahan waktu kan, kita yang dewasa ni ok je. anak anak la, tidur tak menentu, so kalau x de stroller... sekali lagi.. duduk hotel aje la... Dengan ada nya yoyo.. bila dia nak tido.. kita tarik canopy, pasang raincover, letak blanket... sejuk pulak ala ala air cond.. lena lah anak anak mama..

My Happy Baby

After Long Hour Flight..Adik tu tak berseluar sebab 3 Kali muntah

Selain tu, masa jalan jalan pon kita nak bawak dua stroller pon x rase penat, sebab kecik.. kalau anak tak nak naik.. kita lipat atau jadi stroller letak barang barang. So far alhamdulilah.. kami tinggal stroller tak pernah hilang lagi.. kami pergi disneyland paris.. even ke jepun dulu pon.. parking stroller and stroller tak hilang.

Secara jujur. Babyzen Yoyo masih pilihan no 1 saya. Sebab dah 5 Tahun pakai, qualiti masih baik. Dan berbaloi duit yang dikeluarkan. Sedikit sebanyak perkongsian pengalaman saya ber YoYo.

Kami masih menjual Babyzen YoYo Plus.. Kali ni Package lebih menarik. Boleh Visit FB & Instagram kami